Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie

Regulamin określa warunki rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Dolnośląski Zlot Integracyjny – Sudety otwarte dla wszystkich” (zwanego dalej Projektem) realizowanego przez Fundację Instytut Gospodarki Turystycznej (zwaną dalej Organizatorem lub Fundacją) w ramach programu Samorządu Województwa Dolnośląskiego „Góry otwarte dla wszystkich 2024”.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

1. Projekt jest współfinansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego (UMWD) i Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), zgodnie z umową nr DS-R-I/237/2024.

2. Projekt jest realizowany w okresie 01.czerwca – 31.grudnia 2024 roku.

3. Projekt ma charakter regionalny.

4. Biuro Projektu znajduje się w siedzibie Fundacji: 58-500 Jelenia Góra, ul. Osiedle Robotnicze 47a.

5. Celem głównym projektu jest zachęcenie osób niepełnosprawnych do aktywnego spędzania czasu wolnego, wyrobienie przekonania, że turystyka dostępna jest dla wszystkich, przełamywania wewnętrznych barier oraz poznania walorów turystycznych naszego regionu, a także integracja społeczna tych osób.

6. Informacje o projekcie dostępne są w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej www.ingostur.eu.

§ 2

ZASADY NABORU UCZESTNIKÓW PROJEKTU:

1. Uczestnikami (beneficjentami ostatecznymi) Projektu mogą być:

a) pełnoletnie osoby z niepełnosprawnością (OzN), posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności, zamieszkujące w województwie dolnośląskim,

b) opiekunowie osób niepełnosprawnych,

c) osoby realizujące zadania na rzecz OzN (wolontariusze Fundacji).

2. Kwalifikowalność osób zgłaszających chęć udziału w Projekcie weryfikowana jest na etapie rekrutacji w oparciu o:

a) formularz zgłoszeniowy,

b) orzeczenie o niepełnosprawności,

c) umowę wolontariatu,

przy czym pierwszeństwo udziału mają osoby określone w lit. a) i b).

3. O przyjęciu do Projektu decydować będzie spełnienie kryteriów formalnych wymienionych w pkt. 1.

4. W przypadku, gdy liczba zgłoszeń przekroczy liczbę miejsc w Projekcie, Organizator utworzy listy rezerwowe. Osoby z listy rezerwowej będą mogły rozpocząć udział w Projekcie w przypadku rezygnacji któregoś z Uczestników/-czek.

5. Organizator zastrzega zakwalifikowanie osób zapewniające zróżnicowanie uczestników pod względem rodzaju niepełnosprawności, płci i wieku. Preferowane będą osoby zgłaszające chęć udziału w Zlocie z własnymi kamperami, przyczepami kampingowymi lub namiotami.

6. Procedura rekrutacji obejmie następujące etapy:

a) skuteczne dostarczenie przez kandydata do udziału w Projekcie poprawnie wypełnionego formularza rekrutacyjnego (karta zgłoszeniowa) w terminie i zgodnie z regulaminem,

b) weryfikacja formularza rekrutacyjnego pod kątem spełniania warunków formalnych uczestnictwa w Projekcie,

c) podpisanie deklaracji uczestnictwa w Projekcie.

7. Przystąpienie kandydata do procesu rekrutacji jest równoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu.

8. Za moment zgłoszenia kandydata do udziału w Projekcie przyjmuje się chwilę, w której złożone zostaną wszystkie wymagane dokumenty.

9. Za dzień rozpoczęcia uczestnictwa w Projekcie uważa się dzień podpisania deklaracji uczestnictwa w Projekcie.

10. Od decyzji o przyjęciu/odrzuceniu Kandydata nie przysługuje odwołanie.

11. Wartość udziału jednego beneficjenta ostatecznego w Projekcie wynosi ca 2.000,00 PLN.

12. Udział w Projekcie jest odpłatny. Odpłatność wynosi 175,00 PLN od osoby.

13. Organizator zapewnia: noclegi w warunkach turystycznych (namioty, domki zbiorowego zakwaterowania) / możliwość ustawienia własnych namiotów, kamperów, przyczep kampingowych na terenie Campingu Camp66**** w Ścięgnach, wyżywienie, transport podczas wycieczek, ubezpieczenie NW oraz wsparcie przewodników turystycznych i asystentów turystycznych osób z niepełnosprawnościami (ATON), książeczki / karty potwierdzeń odznak turystyki kwalifikowanej oraz pamiątkowy znaczek turystyczny.

14. Szczegółowy program Zlotu osoby zakwalifikowane do udziału w Projekcie otrzymają przed jego rozpoczęciem.

PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PROJEKTU I ZASADY REZYGNACJI Z UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

§ 3

1. Każdy z Uczestników zobowiązany jest do:

a) złożenia kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych,

b) zapoznania się z niniejszym Regulaminem i potwierdzenia tego faktu własnoręcznym podpisem na Deklaracji uczestnictwa w Projekcie,

c) dokonania wpłaty kwoty określonej w § 2 punkt 12.

2. Potwierdzeniem obecności Uczestnika/-czki w projekcie jest własnoręczny podpis na liście obecności.

3. Rezygnacja z uczestnictwa w Projekcie po potwierdzeniu przez Organizatora spowodowana może być wyłącznie chorobą uniemożliwiającą pełny udział w Projekcie. Podstawą usprawiedliwienia nieobecności mogą być: kserokopia karty leczenia szpitalnego i/lub zaświadczenia lekarskiego przedłożone w Biurze projektu w terminie 7 dni roboczych od daty ich wystawienia.

4. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie, Uczestnik zobowiązany jest do złożenia pisemnego oświadczenia (zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do Regulaminu) w ciągu 7 dni roboczych od daty zaistnienia przyczyny rezygnacji. Decyduje data wpływu do Organizatora. W przeciwnym przypadku uznaje się, że Uczestnik/-czka przerwał/-a udział w Projekcie z własnej winy i następuje skreślenie Uczestnika z listy.

5. Uczestnik/-czka, który/-a z własnej winy przerwie udział w Projekcie może być zobowiązany/-a do zwrotu pełnych kosztów uczestnictwa. Dodatkowo udział tej osoby w projektach realizowanych przez Organizatora zostaje zablokowany na 3 lata.

6. Na podstawie art. 81 ust. 1 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2022 roku, poz. 2509 ze zmianami) Uczestnik podpisując klauzulę RODO dobrowolnie wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystanie zdjęcia/zdjęć/materiałów filmowych ze swoim wizerunkiem bez konieczności każdorazowego ich zatwierdzania. Zgoda obejmuje wykorzystanie, utrwalanie, obróbkę i powielanie wykonanych zdjęć/materiałów filmowych przez Fundację, podmioty działające na zlecenie Fundacji, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Wyrażenie zgody jest jednoznaczne z tym, iż zdjęcia/materiały filmowe mogą zostać umieszczone na stronie internetowej Fundacji, Biuletynie Karkonoskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych „Niepełnosprawni TU i TERAZ” oraz wykorzystane w innych materiałach promocyjnych oraz dla celów sprawozdawczo-ewaluacyjnych projektu.

7. Każdy Uczestnik/-czka ma prawo do zgłaszania uwag o realizowanym Projekcie na adres korespondencyjny Organizatora lub na adres mailowy: prezes@ingostur.eu.

12. Uczestnik/-czka wyraża zgodę na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych na potrzeby procesu rekrutacji, realizacji i ewaluacji Projektu przez Organizatora. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, niezbędne do kwalifikacji i udziału w Projekcie.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 4

1. Nadzór oraz rozstrzyganie spraw nieuregulowanych w Regulaminie należy do kompetencji koordynatora projektu.

2. Regulamin jest podany do publicznej wiadomości na stronie internetowej Organizatora www.ingostur.eu oraz w Biurze projektu.

3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu, o czym poinformuje Uczestników projektu poprzez komunikat na stronie www.ingostur.eu oraz w Biurze projektu.

4. Wszelkie spory wynikłe w trakcie realizacji projektu, rozwiązywane będą polubownie, do czego zobowiązuje się zarówno Organizator, jak i Uczestnik/-czka Projektu.

5. Sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem rozstrzygane są przez Organizatora w oparciu o przepisy Kodeksu Cywilnego.

6. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego podpisania i obowiązuje przez okres realizacji projektu.

7. Integralną część niniejszego Regulaminu stanowią:

– Załącznik Nr 1. Karta zgłoszeniowa.

– Załącznik Nr 2. Klauzula informacyjna RODO .

– Załącznik Nr 3. Oświadczenie o rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie.


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *